PMA lidmaatschappen

Als vertegenwoordiger van de Nederlandse media-adviesbureaus is PMA vertegenwoordigd in de besturen en Technische Commissies van de JIC’s (Joint Industry Committee) voor bereiksonderzoek. Samen met BVA (Bond van Adverteerders) behartigt PMA de afnemersbelangen. Een klik op de naam linkt u automatisch door naar de website van de betreffende instantie.

JIC Buitenreclame

JIC BRO, JIC Buitenreclame Onderzoek rapporteert het reclamebereik van de objecten in de buitenlucht. Door  verplaatsingen van personen te koppelen aan de plaats van de buitenreclame objecten. Dat zijn niet alleen vaste objecten, maar ook bijvoorbeeld bussen.

NOM – print bereiksonderzoek

NOM, Nationaal Onderzoek Multimedia laat twee hoofdonderzoeken uitvoeren: de NOM Print Monitor, waarin het bereik van dagbladen en tijdschriften wordt vastgesteld, en de daarop aansluitende Doelgroep Monitor, waarin gedetailleerd het profiel van lezers qua activiteiten, interesses en consumptie wordt vastgelegd.

SKO – TV bereiksonderzoek

SKO. De Stichting KijkOnderzoek is verantwoordelijk voor het onderzoek naar het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking. SKO is verantwoordelijk voor de rapportering en de controle van de kijkcijfers en voor aanpassingen en innovaties in de methode van het kijkonderzoek.

DAM – Internet bereikonderzoek

DAM. Digital Audience Measurment geeft inzicht in het online gedrag van de mensen die websites bezoeken en apps gebruiken. Op basis van harde bereikscijfers en altijd onafhankelijk.

NLO - Luister bereiksonderzoek

NLO. Nationaal LuisterOnderzoek is verantwoordelijk voor de uitvoering van het luisteronderzoek. Naast bereikcijfers worden ook de verschillende platformen waarop geluisterd wordt gerapporteerd.

×